hassan

hassan

بهترین شغل های پردرآمد در شمال کشور  

 

وضعیت اقتصادی در شمال کشور همیشه وضعیت بهتری نسبت به شهرهای دیگر داشته است چرا که پتانسیل بهتری در این فضا وجود دارد که امکان کسب و کار و کسب درامد را برای افراد بومی فراهم می‌کند. بیکاری و رکود کسب و کار در این خطه بسیار نادر است و افراد معمولا با هر علاقه‌مندی و مهارتی می‌توانند کسب و کاری برای خودشان فراهم کنند. پس اگر شما هم در این خطه زندگی می‌کنید و بیکار هستید، دیگر عذرتان در این فضا قابل قبول نیست. برای اینکه در این مسیر بهتر بتوانید پیش بروید، ما هم قصد داریم بهترین ایده‌های شغل پردرآمد در شمال کشور را به شما نشان بدهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها و امکانات هر منطقه‌ای باعث ایجاد فرصت‌های شغلی منحصر به فردی در آن می‌شود. قطعا شمال کشور هم با آن همه امکاناتی که دارد برای داشتن یک شغل پردرآمد جای خوبی است. اما به نظر شما کدام مشاغل در این خطه بازدهی بیشتری دارند؟ در ادامه بهترین‌های شغل پردرآمد در شمال را به شما معرفی می‌کنیم.

مشاور املاک در شمال

شما هم اولین شغلی که به ذهن‌تان خطور کرد، مشاور املاک بود؟ همه ما می‌دانیم که شمال با آب و هوا و مناظر طبیعی که دارد، جان می‌دهد برای مسافرت و سفرهای کوتاه و استراحت. مسافران در این خطه به استراحت‌گاه وخانه و ویلا برای اقامت نیاز دارند. همچنین افراد زیادی کم کم تصمیم می‌گیرند خانه‌ای را در این خطه به صورت طولانی مدت اجاره کنند با بخرند. به همین خاطر است که شغل مشاور املاک همیشه در این خطه درامد و پتانسیل کاری خوبی دارد. درواقع اولین و رایج ترین شغل پردرآمد در خطه شمال همین شغل مشاور املاکی است که اگر روحیه و شرایط این کار را داشته باشید، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. می‌توانید با دم کردن چای ارتدوکس هم از مشتریان خود پذیرایی کنید.

کارواش

در شمال کشور بارندگی زیاد است و ماشین‌ها مدام کثیف می‌شوند. پس راه‌اندازی کارواش در این خطه می‌تواند ایده خوبی برای کسب درامد باشد. از طرفی مسافرانی که به این خطه سفر می‌کنند هم ممکن است برای تمیز کردن ماشین به یک کارواش نیاز داشته باشند. پس راه‌اندازی کارواش هم در این خطه می‌تواند ایده خوبی باشد.

شرکت خدماتی و نظافتی

سیل جمعیت مسافرانی که همواره به شمال سفر می‌کنند به مکانی برای استراحت نیاز دارند که آژانس‌های مسافرتی یا مشاور املاکی ملک را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. معمولا بعد از تخلیه هر ملک لازم است که آن ملک تمیز شده و به مسافر بعدی تحویل داده شود. با این شرایط شرکت‌های نظافتی همیشه سفارش کار زیادی دارند.

خدمات غذا و آشپزی خانگی

مسافرانی که به شمال می‌آیند و حتی مردم بومی که مشغول شغل و کسب و کارشان هستند، برای مصرف غذا به یک رستوران و آشپزخانه نیاز دارند. می‌توانید برای داشتن شغل پردرآمد به رفع این نیاز فکر کنید. به خصوص اگر یک صنعت غذایی مانند غذای ارگانیک یا رژیمی یا غذاهای کره‌ای کمتر در این خطه وجود دارد، می‌توانید در همین زمینه شروع به کار کنید.

سالن‌های بازی

مسافران و مردم بومی در شمال همواره به سرگرمی و بازی و فعالیت نیاز دارند. شما می‌توانید این نیاز را برطرف کنید. با راه‌اندازی یک سالن بازی و تدارک دیدن بازی‌های مختلف در سالن می‌توانید این نیاز را پوشش دهید و تفریح مراجعین را فراهم کنید.

سالن‌های زیبایی و اسپا

آب و هوای شرجی و بارانی این خطه می‌تواند باعث تحریک پوست و ایجاد مشکلاتی باشد. همچنین مسافرانی که به این خطه می‌آنید، گاها به جایی برای درمان عارضه‌های پوستی خود نیاز دارند. از طرفی سالن‌های اسپا و ماساژ و زیبایی در مسافرت می‌تواند تکمیل کننده یک آخر هفته رویایی برای مسافران باشد. به این ترتیب راه اندازی سالن زیبایی و اسپا ایده یک شغل پردرآمد در شمال کشور است.

فروشگاه‌های مواد لبنی یا شیر

یکی از محصولات پرطرفدار در شمال ایران محصولات لبنی هستند. شما به عنوان یک سرمایه‌گذار در خطه شمال می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و یک فروشگاه مواد لبنی راه‌اندازی کنید. این شغل قطعا درامد خوبی برای شما خواهد داشت. توریستان و گردشگران همواره به دنبال مواد لبنی محلی و غیر سورمارکتی هستند.

فست‌فود

از جمله صنعت غذاهایی که همیشه در بین اقشار مختلف مردم محبوب است، فست فود‌ها هستند که همیشه علاقه‌مندان خودشان را دارند. مسافران و افرادی که به شمال سفر می‌کنند هم همیشه از این صنعت غذایی استقبال می‌کنند. پس اگر به دنبال شغلی هستید که همیشه مشتری داشته باشد، می‌توانید فست‌فود راه‌اندازی کنید. به این ترتیب هم از بین مردم بومی و هم از بین مسافران همیشه مشتریانی خواهید داشت.

تور لیدری

یکی دیگر از مشاغلی که به واسطه آن می‌توانید از وجود مسافران در شمال سود ببرید، راهنمای سفر و تورلیدری است. اگر جاهای دیدنی شمال را می‌شناسید و می‌توانید به خوبی با افراد مختلف سر و کله بزنید و به قولی روابط اجتماعی خوبی دارید، این شغل برای شما عالی خواهد بود.

فروشگاه صنایع دستی

صنایع دستی چوبی و حصیری و شمال همیشه برای مسافران جذاب بوده است. شما می‌توانید یک فروشگاه برای عرضه این محصولات دایر کرده و آن‌ها را در اختیار مسافران قرار دهید. کافی است مکانی را انتخاب کنید که سر راه مسافران باشد و چیدمان خوبی داشته باشید تا همیشه داخل مغازه شما پر از مشتری باشد.

برنامه ریزی مراسم ها

شمال با وجود مناظر طبیعی و آب و هوای خوبی که دارد، جان می‌دهد برای برگزاری مراسم‌ها مختلف. مردم بومی همین خطه و حتی مسافران از شهرهای دیگر برای برگزاری مراسم‌هایی مانند عقد و عروسی و غیره به این مکان می‌روند تا از طبیعت بهشت‌گونه شمال استفاده کرده و مراسم‌شان را برگزار کنند. حتی خیلی وقت‌ها هتل‌ها و سازمان‌های دولتی یا غیردولتی به کسی نیاز دارند تا برنامه‌ریزی مراسم‌های آن‌ها را به عهده بگیرد. مراسمی مانند کنفرانس‌ها یا ایونت‌های همکاران و غیره. اگر شما مهارت خوبی در برنامه‌ریزی و مدیریت افراد و مدیریت اتفاقات غیرقابل پیش بینی دارید و توانایی خوبی هم در برگزاری مراسم دارید، می‌توانید از این مهارت خود برای راه‌اندازی مراسم‌های مختلف بهره‌مند شوید.

شمال به جز توریست‌خیز بودن، امکانات و شرایط ایده‌آل دیگری هم برای کسب درامد و راه‌اندازی شغل پردرآمد دارد که در ادامه به آن‌ها می‌‌پردازیم.

فروشگاه مواد غذایی بومی

شمال سوغات‌ها و مواد غذایی زیادی دارد که مسافران ترجیح می‌دهند در هر مسافرت به شمال آن را به مقدار زیاد تهیه کرده و با خود ببرند. کلوچه‌های نادری، برنج شمال، تخم مرغ بومی و چای از جمله این مواد غذایی هستند. خرید چای به صورت کیلیویی در شمال ایران بسیار مرسوم است. به این دلیل که قیمت چای کیلویی بسیار اقتصادی‌‍تر است.

کشاوزی

در شمال کشور محصولاتی مانند پرتقال، نارنگی، هلو، کیوی، سیب و نارج به خوبی رشد می‌کنند. آب و هوا و خاک حاصل‌خیر این خطه امکانات خوبی برای برداشت این محصولات فراهم کرده است. همچنین این خطه عملکرد نسبتا خوبی در تولید شلتوک، شبدر یونجه، ذرت علوفه ای و دیگر نباتات علوفه‌ای و سویا و لازم دارد. صنایع مربوط به تولید علوفه دام در این خطه شرایط خوبی داشته و معمولا به خودکفایی می‌رسند.

مزیت نسبی در دامداری، دامپروری پرورش دام سبک و سنگین با وجود آ ب و هوا و مراتع سرسبز و امکان کاشت علوفه و امکان ایجاد و توسعه دامی را بیشتر از استان‌های دیگر فراهم کرده است. همچنین در این خطه دام‌های دیگری مانند شترمرغ، بلدرچین، مرغابی و غاز هم به نسبت از شرایط خوبی برخوردار هستند. در دامنه‌ها و کوهپایه‌های کوه‌های البرز میانی هم شرایط نسبتا خوبی برای پرورش زنبور وجود دارد. همچنین شرایط نسبتا خوبی در پرورش شیلات و صید انواع ماهی و پرورش ماهی وجود دارد و خاویار این خطه هم اهمیت جهانی دارد. هر چند در سال های اخیر به واسطه صید و برداشت بیش از حد خاویار ماهی اوزون برون را در معرض انقراض قرار داده است و برداشت خاویار کمتر از قبل انجام می‌شود.

حرف آخر

از دیگر محصولاتی که در شمال می‌توانید کاشت و برداشت کنید، گل و گیاهان گلخانه‌ای هستند که شامل درخچه‌های زینتی می‌باشند. امکان ایجاد گلخانه‌های پرورش گیاهان و درختچه‌ها برای تامین نیازهای کشور در حوزه گل و گیاهان فراهم است. همچنین شرایط خوبی برای تولید و صادرات قارچ صدفی در این خطه وجود دارد. تولید ابریشم هم در این خطه در واحدهای کوچک خانگی امکان پذیر است و حتی توسط خانم‌های خانه‌دار انجام می‌شود.

 

hassan
hassan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋